eepos one AGCO Fendt'te

AGCO Grubunun kendisini Fendt traktör üreticisi olarak belirlediği proje daha zorlu değildi: Dünyanın en modern ve verimli traktör ve tarım makineleri montaj tesisini kurmak istediler. Bu 2012 sonbaharında Bavyera’daki Marktoberdorf ve Bäumenheim’de faaliyete geçti. Ayrıca mevcut: Eepos’tan yenilikçi hafif taşıma sistemleri.

Fendt, satışlar yaklaşık on beş yıl içinde 2012 yılında dünya genelinde yüzde 75 artarak yaklaşık 15.000 traktöre ulaştığından önceki üretim salonlarının kapasite sınırlarına ulaşmıştı. Önceki salonlar ne yeterli alan ne de yeterli seyahat yolu sunmuştu. Kullanılan montaj teknolojisi artık teknolojinin durumuna tekabül etmemiş ve üretilecek olan traktörlerin boyutları ve ağırlıkları bakımından sınırlarına ulaşmıştır.

AGCO Grubunun planlama mühendisi Patrick Müller, yeni Fendt üretiminden sorumlu ve dünyanın en modern traktör fabrikasını şöyle açıklıyor: “Sadece yeni üretim ve montaj salonları inşa ettik ve üretim alanını 60.000 metrekareye çıkardık, aynı zamanda tüm işlemler, BT sistemleri ve üretim teknolojilerinin temel unsurları yeniden tasarlandı ve optimize edildi. Şu anda her alanda piyasadaki en yeni teknoloji ile çalışıyoruz ”dedi. Bu, teslimattan ön montaja ve ana montaja kadar tüm montajla ilgili adımlar için geçerlidir.

Traktör Başına 10.000 Bileşenin Ergonomik Kullanımı

Her bir Fendt traktörü yaklaşık 10.000 parçadan oluşur. Malzeme taşıma bu nedenle montaj sürecinde önemli bir rol oynar. Yeni konseptin amacı, montaj personeli için sadece sağlık dostu, ergonomik bir taşıma çözümü değil, aynı zamanda mümkün olan en yüksek esnekliği sağlamaktı. Yeni traktör tesisinde, sekiz seri için 48 farklı model şu anda bir ve aynı montaj hattında üretiliyor – şarapçılık için en küçük özel traktörden, tarım, ormancılık veya inşaatta yoğun enerji gerektiren uygulamalar için 390 hp güç paketine kadar. Ek olarak, tüm Fendt traktörleri müşteri isteğine göre yapılandırılmıştır. Başlıca teknik yenilikler, Kuzey Ren-Westphalian üretici eepos’un şu anda herhangi bir işyerinde kullanılabilecek tamamen yeni vinç sistemleridir. Seçim sürecini açıklayan Müller, “Tüm olası vinç sistemlerini önceden test ettik” diyor. Test standlarında, farklı üreticilerin taşıma sistemleri, farklı ağırlık sınıflarının aynı bileşenleriyle yüklü, işlevleri, hareket kolaylığı ve aşınma testleri yapıldı. Günlük olarak sistemlerle çalışan yaklaşık 30 Fendt kayış montaj uzmanı değerlendirme uzmanıydı. Proje yöneticisi Müller: “Piyasada hala nispeten genç olan eepos’un alüminyum hafif inşaat vinçleri bu karşılaştırmada en sevilen favori olarak ortaya çıktı. eepos eşsiz hafifliği ile ikna etti. 100 kg’lık bir yük ile, bir çalışan sistemin hareket etmesini sağlamak için sadece 0,5 ila 0,8 kg’lık bir kuvvete ve sadece hareketini devam ettirmek için sadece 0,2 ila 0,4 kg’ye ihtiyaç duyar. Ortalama olarak, bu geleneksel taşıma sistemlerinin çekiş kuvvetinin sadece üçte biri kadardır. “Bu hareket kolaylığının nedeni, vinç pistlerinin gelişmiş alüminyum profillerinde, yüksek hassasiyete sahip plastikten üretilmiş silindirlerin optimum şekilde düzenlendiği ve tek taraflı olarak bile eğilmeyi önleyen özel hassasiyetli seyahat üniteleri ile birlikte malzeme profillerinde yatmaktadır. çekin, ”diye açıklıyor eepos Satış Müdürü Volkhardt Mücher. Düşük yuvarlanma direncine bağlı olarak, Fendt çalışanları traktör başına yalnızca 500 kg’a kadar daha hızlı, aynı zamanda daha ergonomik ağırlığa sahip bireysel parçaları hareket ettiremez. Eepos’un yanı sıra, alüminyum vinç sistemleri modüler olarak geliştirilmiştir ve bu bağlamda son derece esnek bir şekilde uygulanabilir.

1,5 Kilometreden Fazla Eepos Vinç Yolu

Ana montaj hattındaki montaj içeriğini yönetilebilir ve verimli hale getirmek için, yakındaki ön montajlar ana hattı prefabrik montajlarla çalıştırır. Bu montajlar ilgili ön montajda birleştirilir ve oradan tam zamanında veya sırayla ana montaj yerine gönderilir. eepos taşıma sistemleri Fendt’te hem montaj öncesi hem de ana montajda kullanılır. Sadece ön montajlarda bunlar yaklaşık. 400 metre monoray ve 30 köprü. Ana montaj hattında, önceden monte edilmiş montajlar daha sonra traktör gövdesine yerleştirilir. 1.200 metrelik bir eepos vinç yolu daha var ve orada 50 köprü daha kuruluyor. Dört monoray sistemi burada ana kayışı paylaşıyor. Ana kayışın soluna ve sağına 2.45 metre ve 3 metre genişliğinde köprüler takılıyken, 5 metre köprü sistemleri gerektiğinde ana kayışın tüm genişliğini kaplar. Vinç elemanlarının konumlandırılması ve seçilmesi sadece montajların lojistik fizibilitesine ve ergonomik özelliklere dayanıyordu. “3 metre genişliğindeki vinç köprüleri ile, örneğin, işçiler traktör gövdesinin ortasına monte edilebilir. 5 metre genişliğindeki vinç köprüleri sayesinde her taraftan kurulum yapmak mümkündür ”diye açıklıyor planlama uzmanı Müller. “Eski taşıma sistemlerimiz sabit noktalarla, yani aynı zamanda raflara sıkıca vidalanmış soketlerle veya basınçlı hava çıkışlarıyla çalışırken, artık tüm döngü boyunca soldan ve sağdan esnek medya sistemleri ile çalışıyoruz. Bu esneklik, diğerlerinin yanı sıra, kullanılan vinç köprüsüne bağlı olarak çalışma aralığını 1,20 metre ila 1,60 metre arasında değişen teleskopik eepos köprülerini kullanmamızı sağlıyor.”

Montaj Sırasında Basit Güçlendirme için Bakım Hatları

Patrick Mueller ve ekibi, vinç pistlerini planlarken bakım rotalarını da dikkate aldılar. “Sözde bakım bölümlerinde, pistin ayrı alanlarını güç kaynağından ayırabiliriz” diyor mühendis. Bu, örneğin, bir montajın montaj yeri değişirse veya yeni geliştirilen traktörler için yeni montajlar eklenmişse gereklidir. Bu gibi durumlarda, örneğin, yeni vinç köprüleri yenilenmiştir veya mevcut olanlar yeniden inşa edilmiştir. AGCO’nun genel müdürü, “Devreye alındıktan sonraki ilk aşamada bir veya iki değişiklik gerekliydi” diyor. “Uygulamada, bazı süreçler kağıt üzerinde önceden planlamaktan farklı görünüyor. Ancak, eepos alüminyum vinç sistemlerinde yapılan değişiklikler çok az bir çaba ile gerçekleştirilebildi ”. Dünyanın en modern tarım makinesi üretimi Eylül 2012’den bu yana 2 vardiyada çalışıyor. Eepos vinçleri bu nedenle çalışma günü ortalama 16 saat çalışıyor. Vinç uzmanı tarafından yapılan ilk programlanmamış kontrol özellikle memnuniyet vericiydi: Görsel ve fonksiyonel kontrol, köprülerde, eklerinde veya ray süspansiyonunda hiç aşınma olmadığını gösterdi. Patrick Mueller: “Dünyanın en modern tarım makineleri fabrikası olan Marktoberdorf şimdi AGCO Grubumuza prototip olarak hizmet ediyor.”


Entegre Ürünler

eepos one2.000 kg’a kadar yük kapasitesine sahip modüler alüminyum sistem.
eepos nanoModüler kaldırma aksları. Hafif. Hassas. Başarılı.
eepos carbon100 kg’a kadar yük kapasitesine sahip ultra hafif vinç profili.
eepos moveEnerji, sinyaller ve kendi çözümleriniz için medya sütunu.
eepos base75 kg’a kadar yük kapasitesine sahip modüler alüminyum sistem.
eepos powertrackKarmaşık Enerji Tedariki için Güç Dağıtım Sistemi